Káva byla, je a zůstává velmi populárním nápojem

InsightLab » Novinky » Káva byla, je a zůstává velmi populárním nápojem

Devět z deseti dospělých lidí si někdy dává kávu. Nejoblíbenějším druhem kávy zůstává káva instantní a turecká. Tu si lidé nejčastěji vychutnávají doma, případně v práci. Představa kvalitní kavárny, jako místa, kam se vyráží za dobrou kávu, není u nás zažitá. Češi si zkrátka svou představu o kávě upravili podle sebe.
Den bez kávy je nepředstavitelný pro 76 % lidí. Ti si dávají tento kofeinový nápoj minimálně jednou denně. Čtvrtina si dokonce dává častěji než dvakrát denně (mezi muži 28 %), téměř třetina si obvykle dává dvě kávy za den (mezi ženami 35 %). Začátek kariéry konzumenta kávy je poměrně brzký, 31 % lidí začalo pít kávu mezi 15 a 17 lety, 41 % mezi 18 a 20 lety. Začít pít kávu po dosažení 25 let už je opravdu neobvyklá životní změna.

Kdo kolik vypije

Mezi nejvěrnější konzumenty kávy patří lidé v domácnosti (téměř 80 % z nich si dá minimálně dvě kávy denně). Podobnou spotřebu má i 60 % důchodců, stejný podíl invalidní důchodců a zaměstnanci na plný či částečný úvazek. Naopak mezi studenty není pauza na kávu tak zažitá. Téměř 30 % si dává kávu méně často než jednou týdně. Zajímavý je pohled na příznivce kávy podle toho, v jakých oborech pracují. Ti, kteří každý den vypíjí tři a více šálků, se pohybují v oborech zemědělství, lesnictví a ekologie (56 %), telekomunikace (50 %), gastronomie a pohostinství (44 %).

Instantní vede

Dát si svůj šálek kávy po ránu není překvapivě tou nejoblíbenější denní dobou. Až 67 % dává přednost kávě odpolední. Ranní kávu ocení 58 % a 34 % si ji dá během dopoledne. Tradičně nejoblíbenějšími druhy kávy je káva instantní (23 % příznivců) a turecká káva (20 %). V blízkém závěsu je na třetím místě oblíbenosti káva latté (17 %). Preference se ale dosti liší podle pohlaví. Pokud si bude nějaký pár dávat kávu, každá čtvrtá žena si dá nejradši kávu latté a téměř každý třetí muž si zalije „turka“.

Doma je nejlépe

Běžná útrata za kávu je do 200 Kč za měsíc. Souvisí to i s tím, že si lidé obvykle dávají kávu doma (téměř 60 % lidí si dává doma kávu denně). Dalším častým místem je zaměstnání (denně 30 %, několikrát týdne 20 %). Asi 15 % lidí si dá kávu někdy na návštěvě. V neznačkových kavárnách si kávu jednou týdně a častěji dá jen 6 % lidí, v kavárenských řetězcích jen 3 %.
Chození za kávou do kaváren není moc obvyklé. Káva se pije hlavně doma a v práci.
Doslazování kávy rozděluje lidi na téměř stejné skupiny. Cukr si přidá do kávy 51 % lidí. S rostoucím věkem obliba cukru ustupuje. Nejčastějším sladidlem je bílý (63 %) a třtinový cukr (20 %).

Infografika

cz_900pxv2

Infografika ke stažení (.png)


Co říkají naši klienti

Spolupráce s InsightLab se zatím opírá o jeden projekt ... Mohu konstatovat, vstřícný a otevřený postoj agentury ke spolupráci. Obtížnost výběru respondentů byla natolik vysoká, že výběrová kritéria nebyla ve všech případech dodržena. Agentura si přesto s výběrem poradila o poznání lépe než společnosti, s nimiž jsme realizovali podobné výběry v posledním období.

Václav H., vedoucí oddělení výzkumu a vzdělávání, Český rozhlas

”Spolupráci s InsightLab hodnotím velmi pozitivně, po celou dobu jsem jako klient dostával vysoce profesionální přístup společně se vstřícností, a i přes nedostatek času byl dodržen potřebný harmonogram realizace a dodání kvalitně zpracovaného výstupu.”

Pavel N., Senior Account Director, AMI Communications

S InsightLabem jsme realizovali opakovaně pretesty a posttesty reklamních kampaní a také studie sloužící jako podklady pro nabídková řízení. S přístupem InsightLabu jsme byli my i naši klienti vždy naprosto spokojeni.

Jiří U., Research & Data Director CZ/SK at Mindshare

”Profesionálně provedený průzkum úzce specializované části trhu nám umožnil podívat se na danou problematiku očima našich stálých i potenciálních klientů. Plánování rozvoje služeb a investic bez křišťálové koule je najednou o dost lehčí.”

Zdeněk I., Geoton Praha s.r.o.

”Děkujeme společnosti InsightLab za jejich vždy 100% profesionální služby a preciznost zpracování zakázek. Byť jsou naše zadání občas zkouškou možného, vždycky jsme díky InsightLabu dosáhli perfektních výsledků.”

Dita L., Czech News Center a.s.

”Spolupráce s kolegy z InsightLabu si velmi vážíme. Díky ní se nám totiž spolu daří sbírat unikátní data z oblasti postojů české veřejnosti k dárcovství a souvisejícím tématům. Jedná se o údaje, které v České republice dlouhodobě chybí, a i na jejich základě můžeme dobře mapovat potřeby neziskových organizací a společně tak pracovat na rozvoji českého občanského sektoru.”

Klára Š., Fórum dárců

”Spolupráce s InsightLab proběhla na výbornou. Těšila nás především vstřícnost, se kterou nám vyhověli i v našich nadstandardních požadavcích. Bylo vidět, že klientova spokojenost je na prvním místě.”

Libor P., Senior Holding s.r.o.

Další názory

Novinky e-mailem

Buďte informováni o všech novinkách InsightLab


InsightLab © 2017 - Všechna práva vyhrazena. | Mapa stránek


CZ en