Dáte si kávu? Slováci si ji nejraději dají po ránu doma

InsightLab » Novinky » Dáte si kávu? Slováci si ji nejraději dají po ránu doma

Káva je i na Slovensku velmi populárním nápojem. Čas od času si jí dá devět z deseti lidí. A nejraději ji mají v dobře známém prostředí domova nebo kanceláře. Jít za dobrou kávou do kavárny není vůbec obvyklé.

Pokud nabídnete někomu kávu, s velkou pravděpodobností uspějete. Kávu má mezi oblíbené nápoje zařazena velká část lidí. Až 90 % si ji někdy dá. Celých 80 % pije kávu minimálně jednou denně. Pětině lidí dokonce nestačí dvě kávy denně. Více milovníků kávy je mezi ženami. Týden bez kávy si umí přestavit 5 % žen a 9 % mužů.
Největší spotřebu kávy mají lidé v důchodovém věku a invalidní důchodci. Více než 70 % z nich si dá dva a více šálků za den. Na pravidelný přísun kávy naopak nejsou příliš zvyklí studenti. Téměř 29 % si kávu dává vzácněji než jednou týdně.

Nejvíce kávy se pije mezi pracovníky v oboru gastronomie a pohostinství (60 % lidí i dává více než 2 kávy denně). Pro téměř 80 % zaměstnanců v oblasti techniky, elektrotechniky a energetiky jsou obvyklé minimálně dvě kávy za den.

Do kavárny na kvalitní kávu?

Nejvhodnější chvílí na šálek kávy je ráno. To si kávu dává 68 %. Další oblíbenou denní dobou na kávu je pro 63 % odpoledne. Méně často si jí lidé dají dopoledne (29 %) a v poledne (23 %).
Obvyklá místa, kde se pije káva je domov a zaměstnání. Doma pije denně kávu dvě třetina konzumentů, v zaměstnání téměř třetina. Naopak podniky, kam se dá zajít na kávu, příliš populární nejsou. Více než polovina Slováků například nikdy nepila kávu v žádném značkovém kavárenském řetězci.
Paleta oblíbených druhů káv je poměrně pestrá. V žebříčku vede s 27 % příznivci instantní káva, 20 % preferuje kávu tureckou. První dvě místa jsou stejná jako v České republice. Další pořadí je vyrovnanější. Třetí nejoblíbenějším druhem je překapávaná káva (13 %), asi 10 % preferuje espresso machiatto a 9 % milovníků kávy si dá nejraději kávu latté (u tohoto druhu výrazně převažují ženy 12 %, oproti mužům 7 %).

Čím mladší, tím sladší

Částky, které obvykle měsíčně vydá slovenský milovník kávy za její nákup, jsou poměrně rozdílné. Téměř 28 % konzumentů utratí měsíčně 6 – 10 €, pětina Slováků 16 – 20 €. Dalších 18 % koupí za 3 – 5 € a stejně velká skupina 21 € a více.
Kávu si doslazuje 54 % lidí. Čím mladší, tím mají sladké kafe radši. Ve skupině 18 – 29 let si osladí až 70 %.
Nejobvyklejší věk, kdy lidé začínají pít kávu, je po dosažení plnoletosti mezi 18 – 20 lety. S kávou v tomto věku začínalo asi 40 % lidí. Asi čtvrtina začala pít ještě před 18. narozeninami.

Infografika

Slovaci a kava infografika

 

Infografika ke stažení (.png)


Co říkají naši klienti

Jsme velice vděční, že InsightLab nám nabídla podporu při nastavení evaluačních procesů a zpracování sbíraných odpovědí naších cílových populací. Sledovat dopad naších rozvojových programů ve Středoafrické republice je klíčové, abychom poskytli správně potřebnou, užitečnou a široce přijatelnou pomoc. Navíc, můžeme vždy počítat s příjemným a vysoce profesionálním přístupem celého týmu InsightLabu k řešení naších potřeb, ať v češtině nebo ve francouzštině.

Fabrice Martin, ředitel, SIRIRI o.p.s.

Díky ohromné chuti posouvat hranice a nápadům jak se vypořádat s technologickými výzvami jsme s lidmi z InsghtLabu rozchodili unikátní projekt měření efektivity digitálních kampaní. Moc si ceníme nadšení pro věc, vůli věci rychle dotáhnout a hrozně fajn spolupráci.

Zuzana Bergrová, Chief Executive Officer, Go.Direct s.r.o.

Spolupráce s InsightLab funguje velmi dobře a bezproblémově. Doporučuji.

Jan Dýral, Project Manager, Czech News Center, a.s.

Spolupráce s InsightLab se zatím opírá o jeden projekt … Mohu konstatovat, vstřícný a otevřený postoj agentury ke spolupráci. Obtížnost výběru respondentů byla natolik vysoká, že výběrová kritéria nebyla ve všech případech dodržena. Agentura si přesto s výběrem poradila o poznání lépe než společnosti, s nimiž jsme realizovali podobné výběry v posledním období.

Václav Hradecký, vedoucí oddělení výzkumu a vzdělávání, Český rozhlas

Spolupráci s InsightLab hodnotím velmi pozitivně, po celou dobu jsem jako klient dostával vysoce profesionální přístup společně se vstřícností, a i přes nedostatek času byl dodržen potřebný harmonogram realizace a dodání kvalitně zpracovaného výstupu.

Pavel Novák, Senior Account Director, AMI Communications

S InsightLabem jsme realizovali opakovaně pretesty a posttesty reklamních kampaní a také studie sloužící jako podklady pro nabídková řízení. S přístupem InsightLabu jsme byli my i naši klienti vždy naprosto spokojeni.

Jiří Udatný, Research & Data Director CZ/SK at Mindshare

Profesionálně provedený průzkum úzce specializované části trhu nám umožnil podívat se na danou problematiku očima našich stálých i potenciálních klientů. Plánování rozvoje služeb a investic bez křišťálové koule je najednou o dost lehčí.

Zdeněk Indra, technický ředitel, Geoton Praha s.r.o.

Děkujeme společnosti InsightLab za jejich vždy 100% profesionální služby a preciznost zpracování zakázek. Byť jsou naše zadání občas zkouškou možného, vždycky jsme díky InsightLabu dosáhli perfektních výsledků.

Dita Loudilová, Czech News Center a.s.

Spolupráce s kolegy z InsightLabu si velmi vážíme. Díky ní se nám totiž spolu daří sbírat unikátní data z oblasti postojů české veřejnosti k dárcovství a souvisejícím tématům. Jedná se o údaje, které v České republice dlouhodobě chybí, a i na jejich základě můžeme dobře mapovat potřeby neziskových organizací a společně tak pracovat na rozvoji českého občanského sektoru.

Klára Šplíchalová, ředitelka, Fórum dárců

Spolupráce s InsightLab proběhla na výbornou. Těšila nás především vstřícnost, se kterou nám vyhověli i v našich nadstandardních požadavcích. Bylo vidět, že klientova spokojenost je na prvním místě.

Libor Pokorný, Senior Holding s.r.o.

Další názory

Novinky e-mailem

Buďte informováni o všech novinkách InsightLab


InsightLab © 2017 - Všechna práva vyhrazena. | Mapa stránek


CZ en