Časté dotazy

InsightLab » Výzkumné komunity » Časté dotazy

Co je to výzkumná komunita?
Výzkumné komunity (též MROC – Market Research Online Communities) jsou neveřejné webové stránky pro vybrané respondenty s možností dlouhodobé obousměrné komunikace. Výzkumné komunity usnadňují a urychlují výzkum trhu.

Kdy je vhodné použít výzkumnou komunitu?
Online výzkumné komunity jsou díky své dostupnosti velice efektivním nástrojem pro získání zpětné vazby. Můžete si tedy komunitu představit jako neustále připravený soubor respondentů. Hodí se pro společnosti s větším počtem zákazníků, ale i pro úzce specifikované cílové skupiny. Výborně slouží pro inovace produktů i služeb, testy konceptů a spolutvorbu.

Jsou výzkumné komunity kvalitativní, nebo kvantitativní?
Výzkumná komunita spojuje kvalitativní a kvantitativní výzkumné metody. Podle velikosti je možné aplikovat kvalitativní metody výzkumu v kombinaci s kvalitativními dotazníky.

Mohou se do komunity sami registrovat noví členové?
Nabízíme otevřené i uzavřené komunity. Oboje řešení má svá specifika a výhody. Obecně platí, že při větším důrazu na kvalitativní výzkum jsou komunity spíše uzavřené. Pokud se jedná naopak jedná o privátní panely, je možné nechat části systému otevřené pro usnadnění přirozené obnovy.

Jaké výzkumné moduly nabízíte?
Dle požadavků klienta doporučíme vhodné nastavení výzkumných a diskusních modulů. Náš systém funguje jako stavebnice, kde si můžete vybrat pouze a právě to, co Vašim potřebám nejlépe vyhovuje. Nabízíme diskusní modul, chatovací modul, modul názorů, podnětů, ankety, pokročilé online dotanzíky, obrázky, online skupinové diskuse, výzkumné blogy, mobilní a sms výzkumy, terénní výzkumy QR kódy atp.

Jaká je typická velikost online výzkumné komunity?
Velikost je různá případ od případu. Obecně lze říci, že počet členů může být od několika desítek (v případě úzce profilované cílové skupiny) až po několik tisíc (v případě zákaznických panelů).

Jsou komunitní výzkumy reprezentativní?
Ne, výzkumy probíhají na definované předvybrané cílové skupině.

Jaké jsou lhůty na postavení komunity a jak dlouho ji lze využívat?
Trvání online komunity není časově omezeno.

Jaká je motivace účastníků komunity?
Finanční i jiná. Záleží na definici každého projektu.

Nahradí online komunity a online skupinové diskuse standardní FGD ve studiu?
V některých případech ano, v jiných ne. V online světě si účastníci nepřivoní ke kávě, ani neochutnají chlebíček. Na druhou stranu jsou vzhledem k větší anonymitě otevřenější v citlivých tématech. Tím, že se v komunitě angažují z pohodlí svého domova  a od svého počítače také odpadá nežádoucí efekt z cizího prostředí.

Jsou výzkumné komunity moderované?
Ano, o každou komunitu se stará zkušený moderátor, který je v kontaktu s členy komunity. Aktivní participace ze strany moderátora i klienta je velmi důležitým motivačním prvkem a má zásadní vliv na kvalitu a množství získaných poznatků.


Co říkají naši klienti

Jsme velice vděční, že InsightLab nám nabídla podporu při nastavení evaluačních procesů a zpracování sbíraných odpovědí naších cílových populací. Sledovat dopad naších rozvojových programů ve Středoafrické republice je klíčové, abychom poskytli správně potřebnou, užitečnou a široce přijatelnou pomoc. Navíc, můžeme vždy počítat s příjemným a vysoce profesionálním přístupem celého týmu InsightLabu k řešení naších potřeb, ať v češtině nebo ve francouzštině.

Fabrice Martin, ředitel, SIRIRI o.p.s.

Díky ohromné chuti posouvat hranice a nápadům jak se vypořádat s technologickými výzvami jsme s lidmi z InsghtLabu rozchodili unikátní projekt měření efektivity digitálních kampaní. Moc si ceníme nadšení pro věc, vůli věci rychle dotáhnout a hrozně fajn spolupráci.

Zuzana Bergrová, Chief Executive Officer, Go.Direct s.r.o.

Spolupráce s InsightLab funguje velmi dobře a bezproblémově. Doporučuji.

Jan Dýral, Project Manager, Czech News Center, a.s.

Spolupráce s InsightLab se zatím opírá o jeden projekt … Mohu konstatovat, vstřícný a otevřený postoj agentury ke spolupráci. Obtížnost výběru respondentů byla natolik vysoká, že výběrová kritéria nebyla ve všech případech dodržena. Agentura si přesto s výběrem poradila o poznání lépe než společnosti, s nimiž jsme realizovali podobné výběry v posledním období.

Václav Hradecký, vedoucí oddělení výzkumu a vzdělávání, Český rozhlas

Spolupráci s InsightLab hodnotím velmi pozitivně, po celou dobu jsem jako klient dostával vysoce profesionální přístup společně se vstřícností, a i přes nedostatek času byl dodržen potřebný harmonogram realizace a dodání kvalitně zpracovaného výstupu.

Pavel Novák, Senior Account Director, AMI Communications

S InsightLabem jsme realizovali opakovaně pretesty a posttesty reklamních kampaní a také studie sloužící jako podklady pro nabídková řízení. S přístupem InsightLabu jsme byli my i naši klienti vždy naprosto spokojeni.

Jiří Udatný, Research & Data Director CZ/SK at Mindshare

Profesionálně provedený průzkum úzce specializované části trhu nám umožnil podívat se na danou problematiku očima našich stálých i potenciálních klientů. Plánování rozvoje služeb a investic bez křišťálové koule je najednou o dost lehčí.

Zdeněk Indra, technický ředitel, Geoton Praha s.r.o.

Děkujeme společnosti InsightLab za jejich vždy 100% profesionální služby a preciznost zpracování zakázek. Byť jsou naše zadání občas zkouškou možného, vždycky jsme díky InsightLabu dosáhli perfektních výsledků.

Dita Loudilová, Czech News Center a.s.

Spolupráce s kolegy z InsightLabu si velmi vážíme. Díky ní se nám totiž spolu daří sbírat unikátní data z oblasti postojů české veřejnosti k dárcovství a souvisejícím tématům. Jedná se o údaje, které v České republice dlouhodobě chybí, a i na jejich základě můžeme dobře mapovat potřeby neziskových organizací a společně tak pracovat na rozvoji českého občanského sektoru.

Klára Šplíchalová, ředitelka, Fórum dárců

Spolupráce s InsightLab proběhla na výbornou. Těšila nás především vstřícnost, se kterou nám vyhověli i v našich nadstandardních požadavcích. Bylo vidět, že klientova spokojenost je na prvním místě.

Libor Pokorný, Senior Holding s.r.o.

Další názory

Novinky e-mailem

Buďte informováni o všech novinkách InsightLab


InsightLab © 2017 - Všechna práva vyhrazena. | Mapa stránek


CZ en