Co prozradili páníčkové

InsightLab » Novinky » Co prozradili páníčkové

Než výrobce nové značky psího krmiva zadal reklamní agentuře, aby přišla s návrhem, jak nový produkt uvést na trh, rozhodl se vyzkoušet výzkumnou online komunitu.

Nového producenta zajímal nejen rozpočet launche a originální nápad kreativního ředitele reklamní agentury, chtěl mít jasnější představu o tom, jak vypadá trh se psím krmivem, podle čeho vybírají majitelé zvířecích miláčků oblíbenou značku, jak páníčkové komunikují se svými psi a jaký tedy zvolit jazyk reklamního sdělení, aby rezonoval. Protože šlo navíc o trh ve Spojených státech, cílem bylo zmapovat situaci hned v několika státech.

Mezi účastníky výzkumné online komunity byli lidé ze čtyř států USA, pro které byl jejich pes nedílnou součástí života a věnovali mu velkou pozornost a péči. Během krátkého trvání komunity se zapojili do dvou online diskuzí s prvky focus group a podíleli se na testování různých reklamních sdělení. K tomu je čekali další úkoly jako například nahrát fotku nebo video a zúčastnili se výzkumného dotazníku.

Kdyby zadavatel využil klasických metod výzkumu trhu, musel by investovat podstatně víc času i financí. Po krátkém fungování komunity získal poměrně konkrétní představu o tom, na čem je založená komunikace majitelů s jejich psy, podle čeho vybírají lidé krmivo pro své čtyřnohé přátele, jak jsou vnímány existující značky a jaký jazyk komunikace zvolit.

Výzkumné online komunity se ukázaly v tomto případě jako výborný prostředek. Zahrnují prvky etnografie, mohou poskytnout kvalitativní i kvantitativní výstupy. Osvědčily se při testování nového produktu a služby a navíc nabízí prostor k rozvoji nových nápadů a inovací.

Členové dostali za účast v komunitě finanční odměnu, z průběhu výzkumu ale bylo patrné, že interaktivní zapojení do tématu, které je jim blízké, je silnější motivací ke spolupráci, než samotný honorář.

Foto: Simon Howden / FreeDigitalPhotos.net


Co říkají naši klienti

Jsme velice vděční, že InsightLab nám nabídla podporu při nastavení evaluačních procesů a zpracování sbíraných odpovědí naších cílových populací. Sledovat dopad naších rozvojových programů ve Středoafrické republice je klíčové, abychom poskytli správně potřebnou, užitečnou a široce přijatelnou pomoc. Navíc, můžeme vždy počítat s příjemným a vysoce profesionálním přístupem celého týmu InsightLabu k řešení naších potřeb, ať v češtině nebo ve francouzštině.

Fabrice Martin, ředitel, SIRIRI o.p.s.

Díky ohromné chuti posouvat hranice a nápadům jak se vypořádat s technologickými výzvami jsme s lidmi z InsghtLabu rozchodili unikátní projekt měření efektivity digitálních kampaní. Moc si ceníme nadšení pro věc, vůli věci rychle dotáhnout a hrozně fajn spolupráci.

Zuzana Bergrová, Chief Executive Officer, Go.Direct s.r.o.

Spolupráce s InsightLab funguje velmi dobře a bezproblémově. Doporučuji.

Jan Dýral, Project Manager, Czech News Center, a.s.

Spolupráce s InsightLab se zatím opírá o jeden projekt … Mohu konstatovat, vstřícný a otevřený postoj agentury ke spolupráci. Obtížnost výběru respondentů byla natolik vysoká, že výběrová kritéria nebyla ve všech případech dodržena. Agentura si přesto s výběrem poradila o poznání lépe než společnosti, s nimiž jsme realizovali podobné výběry v posledním období.

Václav Hradecký, vedoucí oddělení výzkumu a vzdělávání, Český rozhlas

Spolupráci s InsightLab hodnotím velmi pozitivně, po celou dobu jsem jako klient dostával vysoce profesionální přístup společně se vstřícností, a i přes nedostatek času byl dodržen potřebný harmonogram realizace a dodání kvalitně zpracovaného výstupu.

Pavel Novák, Senior Account Director, AMI Communications

S InsightLabem jsme realizovali opakovaně pretesty a posttesty reklamních kampaní a také studie sloužící jako podklady pro nabídková řízení. S přístupem InsightLabu jsme byli my i naši klienti vždy naprosto spokojeni.

Jiří Udatný, Research & Data Director CZ/SK at Mindshare

Profesionálně provedený průzkum úzce specializované části trhu nám umožnil podívat se na danou problematiku očima našich stálých i potenciálních klientů. Plánování rozvoje služeb a investic bez křišťálové koule je najednou o dost lehčí.

Zdeněk Indra, technický ředitel, Geoton Praha s.r.o.

Děkujeme společnosti InsightLab za jejich vždy 100% profesionální služby a preciznost zpracování zakázek. Byť jsou naše zadání občas zkouškou možného, vždycky jsme díky InsightLabu dosáhli perfektních výsledků.

Dita Loudilová, Czech News Center a.s.

Spolupráce s kolegy z InsightLabu si velmi vážíme. Díky ní se nám totiž spolu daří sbírat unikátní data z oblasti postojů české veřejnosti k dárcovství a souvisejícím tématům. Jedná se o údaje, které v České republice dlouhodobě chybí, a i na jejich základě můžeme dobře mapovat potřeby neziskových organizací a společně tak pracovat na rozvoji českého občanského sektoru.

Klára Šplíchalová, ředitelka, Fórum dárců

Spolupráce s InsightLab proběhla na výbornou. Těšila nás především vstřícnost, se kterou nám vyhověli i v našich nadstandardních požadavcích. Bylo vidět, že klientova spokojenost je na prvním místě.

Libor Pokorný, Senior Holding s.r.o.

Další názory

Novinky e-mailem

Buďte informováni o všech novinkách InsightLab


InsightLab © 2017 - Všechna práva vyhrazena. | Mapa stránek


CZ en