Jak se fandilo olympionikům v Česku a na Slovensku?

InsightLab » Novinky » Jak se fandilo olympionikům v Česku a na Slovensku?

Sledování XXII. Zimních olympijských her v Soči bylo u českého i slovenského národa velmi populární. Nejatraktivnější disciplínou se stal u obou skupin diváků jednoznačně lední hokej, s mírným odstupem se na druhé místo dostal biatlon. Při tipování vítězů hokejového turnaje měl každý národ své favority, mezi Slováky to bylo Rusko a Češi tipovali Švédsko nebo svůj tým.

Sledování olympijského dění si nechal ujít málokdo

Podle aktuálního sociologického průzkumu sledovala přenosy ze Zimních olympijských her v Soči v Česku i na Slovensku většina populace. V Česku se o sportovní svátek zajímalo 72 % lidí s výraznější převahou mužů (77 % mužů, 68 % žen), na Slovensku to bylo 79 % lidí a z hlediska pohlaví byl podíl diváků vyváženější (79 % mužů, 78 % žen).

Oba národy spojuje hokej

Čeští i slovenští fanoušci si v programu vybírali především hokej (v ČR 72 %, SR 79 %). Dalším populárním sportem byl u obou národů biatlon (ČR 44 %, SR 50 %). Po letošních českých medailových úspěších se dá předpokládat, že popularita této disciplíny navíc u Čechů dále poroste.

Na Slovensku si větší pozornost získalo ještě krasobruslení (41 %). V Česku je oblíbenost dalších sportů vyrovnanější, hlavní roli ale stále hrají brusle nebo lyže (rychlobruslení 46 %, skoky na lyžích 34 %, běh na lyžích 32 %, krasobruslení 31 %).

Češi svým hokejistům věří, na rozdíl od Slováků

V otázce tipování zlatých medailistů v ledním hokeji věřili Slováci nejvíce domácímu Rusku (36 %). Do vlastního hokejového týmu jich vkládalo největší naděje pouze 5 %. V Česku patřilo nejvíce tipů Švédsku (21 %) a hned v závěsu Česku (20 %). Skutečného vítěze Kanadu odhadlo v obou národech shodně jen 13 %.

Výsledky výzkumu předložila společnost InsightLab, specialista na zákaznické komunity a inovativní výzkum, která metodou internetového výzkumu CAWI monitorovala sledování ZOH v Soči.

Jak viděli Češi a Slováci zimní olympiádu.

Jak viděli Češi a Slováci zimní olympiádu.

 

Ke stažení:

 

 

 


Co říkají naši klienti

Spolupráce s InsightLab funguje velmi dobře a bezproblémově. Doporučuji.

Jan D., Project Manager, Czech News Center, a.s.

Spolupráce s InsightLab se zatím opírá o jeden projekt … Mohu konstatovat, vstřícný a otevřený postoj agentury ke spolupráci. Obtížnost výběru respondentů byla natolik vysoká, že výběrová kritéria nebyla ve všech případech dodržena. Agentura si přesto s výběrem poradila o poznání lépe než společnosti, s nimiž jsme realizovali podobné výběry v posledním období.

Václav H., vedoucí oddělení výzkumu a vzdělávání, Český rozhlas

Spolupráci s InsightLab hodnotím velmi pozitivně, po celou dobu jsem jako klient dostával vysoce profesionální přístup společně se vstřícností, a i přes nedostatek času byl dodržen potřebný harmonogram realizace a dodání kvalitně zpracovaného výstupu.

Pavel N., Senior Account Director, AMI Communications

S InsightLabem jsme realizovali opakovaně pretesty a posttesty reklamních kampaní a také studie sloužící jako podklady pro nabídková řízení. S přístupem InsightLabu jsme byli my i naši klienti vždy naprosto spokojeni.

Jiří U., Research & Data Director CZ/SK at Mindshare

Profesionálně provedený průzkum úzce specializované části trhu nám umožnil podívat se na danou problematiku očima našich stálých i potenciálních klientů. Plánování rozvoje služeb a investic bez křišťálové koule je najednou o dost lehčí.

Zdeněk I., Geoton Praha s.r.o.

Děkujeme společnosti InsightLab za jejich vždy 100% profesionální služby a preciznost zpracování zakázek. Byť jsou naše zadání občas zkouškou možného, vždycky jsme díky InsightLabu dosáhli perfektních výsledků.

Dita L., Czech News Center a.s.

Spolupráce s kolegy z InsightLabu si velmi vážíme. Díky ní se nám totiž spolu daří sbírat unikátní data z oblasti postojů české veřejnosti k dárcovství a souvisejícím tématům. Jedná se o údaje, které v České republice dlouhodobě chybí, a i na jejich základě můžeme dobře mapovat potřeby neziskových organizací a společně tak pracovat na rozvoji českého občanského sektoru.

Klára Š., Fórum dárců

Spolupráce s InsightLab proběhla na výbornou. Těšila nás především vstřícnost, se kterou nám vyhověli i v našich nadstandardních požadavcích. Bylo vidět, že klientova spokojenost je na prvním místě.

Libor P., Senior Holding s.r.o.

Další názory

Novinky e-mailem

Buďte informováni o všech novinkách InsightLab


InsightLab © 2017 - Všechna práva vyhrazena. | Mapa stránek


CZ en