Kdy je vhodný čas pro spuštění zákaznické komunity?

Komunitu zákazníků můžete mít po ruce dlouhodobě. Jde o nástroj, který může fungovat roky. Jsou však chvíle, kdy je hlas zákazníků zvláště důležitý. V takových případech může na scénu vstoupit i krátkodobá komunita, která bude fungovat jen několik dnů či týdnů.

Není to sice závada, ale v návodu jsem narazila na malou chybku. V části, kde se píše o čištění přístroje je odkaz na obrázek uvedený s chybným číslem,“ zaznělo například od jedné účastnice komunity po testování pomocníka na úklid. Podobný přehmat se díky komunitě snadno dostane k výrobci a omyl není složité opravit.Podobná komunita může posloužit při výjimečných změnách a při implementaci novinek. Pomůže k testování, přinese první ohlasy a může vyladit hlavní nedostatky, než se novinka či změna dostane k širokému publiku. Může sloužit jako první kritika od zákazníka, jako první recenze nebo nezávislé oko u zásadních a velkých změn – třeba u nového webu, nové kampaně nebo uvádění nového výrobku. Během příprav snadno unikne nějaká chyba. Nepochopitelná informace v návodu, nečitelná kombinace barvy písma a pozadí nebo špatně seřazené záložky na webu. Testovači, kteří mají k Vaší značce vztah nebo mají motivaci se do komunity zapojit, se rádi zapojí do generální zkoušky a poskytnou první zpětnou vazbu.

Díky komunitě tak můžete jednoduše při zavádění novinek a změn získat nápady na další vylepšení, na způsob propagace nebo možné příslušenství. Jednoduše získáte dalších několik desítek či stovek párů očí, kteří Vám pomohou se odbouráním prvních nedostatků. Tak proč je nevyužít?

 

Foto: Pong / FreeDigitalPhotos.net