Profilace v komunitách (4.díl)

InsightLab » Novinky » Profilace v komunitách (4.díl)

Až bude vaše komunita fungovat, stane se dříve nebo později, že budete muset reagovat na poptávku po zcela konkrétní skupině členů. Může jít například o lidi, kteří rádi houbaří, a jak už to tak bývá, bude to v termínu „včera bylo pozdě“. Proto je dobré znát členy komunity. Vědět, kdo jsou, jaké mají zkušenosti, ale také jaká mají očekávání. Každá komunita je v něčem jedinečná a každá je jiná. Poznejte strukturu té vaší co nejdříve, nejlépe k tomu poslouží profilační dotazník.

Když hledáte vegetariány, pomůže vám profilační dotazník.

06_ID-100290347

Profilační dotazník je dobré zařadit hned na úvod. Může mít formu jednoduchého dotazníku, ve kterém se vyzvou členové k první diskuzní reakci.

Díky profilačnímu dotazníku poznáváme strukturu komunity. Je to cesta k maximální efektivitě. Díky profilaci na začátku výzkumu budu vědět do budoucna, koho oslovit, až bude třeba diskutovat například s leváky nebo vegetariány. Mám je hned po ruce a před výzkumem není potřeba dělat další předvýzkumné kroky.

Vůbec nejlepší by bylo při spuštění komunity vytvořit profilační dotazník s co největším počtem otázek, díky kterému bychom zjistili veškeré informace. To ale nejde, nikdy nevíme, s jakým požadavkem může klient přijít, jestli budeme shánět lidi, kteří chodí ráno běhat nebo kteří mají rádi mentolové žvýkačky. Navíc příliš velké množství osobních otázek na úvod, kdy se členové ještě rozhodují o své účasti, může vést k odrazení respondentů. Pokud už lidé do komunity vstoupí, je možné se jich ptát dále.

V druhé fázi tedy pokračuje průběžné dynamické profilování panelu. To znamená přemýšlet o tom, jaká skupina členů by mohla být perspektivně zajímavá, jaké informace o respondentech mohou být relevantní a v určitém časovém intervalu profilační dotazník aktualizovat.

Pomůžeme Vám sestavit profilační dotazník tak, aby neodrazoval délkou a zároveň pokrýval důležitá kritéria pro profilaci. Profily členů pak pravidelně aktualizujeme.

Foto: stockimages / FreeDigitalPhotos.net


Co říkají naši klienti

Spolupráce s InsightLab funguje velmi dobře a bezproblémově. Doporučuji.

Jan D., Project Manager, Czech News Center, a.s.

Spolupráce s InsightLab se zatím opírá o jeden projekt … Mohu konstatovat, vstřícný a otevřený postoj agentury ke spolupráci. Obtížnost výběru respondentů byla natolik vysoká, že výběrová kritéria nebyla ve všech případech dodržena. Agentura si přesto s výběrem poradila o poznání lépe než společnosti, s nimiž jsme realizovali podobné výběry v posledním období.

Václav H., vedoucí oddělení výzkumu a vzdělávání, Český rozhlas

Spolupráci s InsightLab hodnotím velmi pozitivně, po celou dobu jsem jako klient dostával vysoce profesionální přístup společně se vstřícností, a i přes nedostatek času byl dodržen potřebný harmonogram realizace a dodání kvalitně zpracovaného výstupu.

Pavel N., Senior Account Director, AMI Communications

S InsightLabem jsme realizovali opakovaně pretesty a posttesty reklamních kampaní a také studie sloužící jako podklady pro nabídková řízení. S přístupem InsightLabu jsme byli my i naši klienti vždy naprosto spokojeni.

Jiří U., Research & Data Director CZ/SK at Mindshare

Profesionálně provedený průzkum úzce specializované části trhu nám umožnil podívat se na danou problematiku očima našich stálých i potenciálních klientů. Plánování rozvoje služeb a investic bez křišťálové koule je najednou o dost lehčí.

Zdeněk I., Geoton Praha s.r.o.

Děkujeme společnosti InsightLab za jejich vždy 100% profesionální služby a preciznost zpracování zakázek. Byť jsou naše zadání občas zkouškou možného, vždycky jsme díky InsightLabu dosáhli perfektních výsledků.

Dita L., Czech News Center a.s.

Spolupráce s kolegy z InsightLabu si velmi vážíme. Díky ní se nám totiž spolu daří sbírat unikátní data z oblasti postojů české veřejnosti k dárcovství a souvisejícím tématům. Jedná se o údaje, které v České republice dlouhodobě chybí, a i na jejich základě můžeme dobře mapovat potřeby neziskových organizací a společně tak pracovat na rozvoji českého občanského sektoru.

Klára Š., Fórum dárců

Spolupráce s InsightLab proběhla na výbornou. Těšila nás především vstřícnost, se kterou nám vyhověli i v našich nadstandardních požadavcích. Bylo vidět, že klientova spokojenost je na prvním místě.

Libor P., Senior Holding s.r.o.

Další názory

Novinky e-mailem

Buďte informováni o všech novinkách InsightLab


InsightLab © 2017 - Všechna práva vyhrazena. | Mapa stránek


CZ en