Potřebujete komunitu, ne jen procházet internet

Internet je plný více či méně relevantních informací, recenzí a hodnocení. Pokud se chcete z pozice firmy dozvědět více o svých zákaznících a jejich spokojenosti, musíte se umět zorientovat. K opravdu efektivní komunikaci ale nestačí jen online připojení a internet. Abyste v určitou chvíli dostali reakce a odpovědi, které Vás zajímají, potřebujete dlouhodobě budovat vlastní online komunitu. Jde o uzavřenou síť lidí, které znáte, a oni znají Vás. Taková online komunita dokáže operativně reagovat a je k dispozici kdykoli.

Nejde o anonymní výkřiky lidí, které neznáte a jejichž motivace může být velmi různorodá. Skupina, kterou spojuje komunita, je připravená spolupracovat, má motivaci a cítí i odpovědnost na společném hledání nápadů.

Pokud se místo hledání komentářů a hodnocení na různých webech rozhodnete vybudovat vlastní online komunitu, můžete získat netušené výsledky. Mezi důkazy úspěšného využití online komunit patří úspěchy Wikipedie, komunita open-source vývojářů, kteří pomáhají hledat a opravovat chyby v Linuxu, nebo sociální síť Sermo, kde lékaři konzultují navzájem obtížné diagnózy.

Právě teď – více než kdy jindy – máte snadno k dispozici zákazníky, kteří jsou ochotní stát se vašimi externími konzultanty. Naše zkušenosti jsou Vám plně k dispozici.