QR kódy. Jaký mají potenciál?

InsightLab » Novinky » QR kódy. Jaký mají potenciál?

V aktuálním výzkumu jsme se dotázali na QR kódy, o kterých je často slyšet, ale jejichž potenciál je spíše jinde než v printové reklamě.

QR kódy odhalují svůj další potenciál. Téměř 70 % zákazníků si dokáže představit ohodnotit prostřednictvím QR kódu kvalitu služeb, které momentálně používají. Hlavní přednost QR kódů – snadnou a rychlou formu interakce – dosud oceňovali především specialisté marketingové komunikace. Jak ale ukazují výsledky sociologického průzkumu společnosti InsightLab, QR kódy mají velký potenciál zprostředkovat rychlou interakci rovněž opačným směrem.

QR kódy zprostředkují zpětnou vazbu od zákazníků

Výsledky sociologického výzkumu jsou vůči využití QR kódů pro provádění průzkumu zákaznické spokojenosti více než slibná. 68 % internetové populace by uvítalo možnost hodnotit pomocí QR kódů kvalitu poskytovaných služeb. Firmy, značky a provozovatelé služeb mohou díky QR kódu získat cennou zpětnou vazbu, a to přímo od svých zákazníků, v okamžiku, kdy se službou či produkty přicházejí do styku.

“ QR kódy se hodí prakticky všude v oblasti služeb jako nástroj pro zlepšení – bude-li o názory poskytovatel stát. „

QR kódy zjistí zákaznickou spokojenost přímo v dotčeném čase a místě

Míst, na kterých mohou firmy získat hodnotnou zpětnou vazbu přímo od lidí, kteří službu v daném čase používají, je celá řada. Nejčastěji si lidé dokáží představit hodnocení kvality služeb při návštěvě restaurací a barů (56 %), obchodů (31 %) a úřadů (22 %). Pozadu by nezůstalo ani hodnocení služeb MHD (16 %), bankovních ústavů (11 %) nebo provozovatelů kinosálů (10 %).

QR kódy jsou evidentně jednoduchou, uživatelsky přívětivou a finančně nenáročnou cestou, jak získat aktuální přehled o spokojenosti svých reálných zákazníků. Napovídá tomu koneckonců i zkratka Quick Response, doslova přeložitelná jako rychlá odpověď.

Výsledky výzkumu předložila společnost InsightLab, specialista na zákaznické komunity a inovativní výzkum, která metodou internetového výzkumu CAWI monitorovala znalost a používání QR kódů.

Infografika

Insightlab-QRkody-Infografika500

Infografika ke stažení (.jpg)

Aktualizace:

Přidáváme i datový soubor pro případné další použití. Data jsou zájemcům k dispozici k dalšímu použití pod licencí CC-BY-ND.

Ke stažení: soubor ve formátu .xlsx QR_Open_data (.xlsx).

Licence Creative Commons
Toto dílo dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika License.


Co říkají naši klienti

Jsme velice vděční, že InsightLab nám nabídla podporu při nastavení evaluačních procesů a zpracování sbíraných odpovědí naších cílových populací. Sledovat dopad naších rozvojových programů ve Středoafrické republice je klíčové, abychom poskytli správně potřebnou, užitečnou a široce přijatelnou pomoc. Navíc, můžeme vždy počítat s příjemným a vysoce profesionálním přístupem celého týmu InsightLabu k řešení naších potřeb, ať v češtině nebo ve francouzštině.

Fabrice Martin, ředitel, SIRIRI o.p.s.

Díky ohromné chuti posouvat hranice a nápadům jak se vypořádat s technologickými výzvami jsme s lidmi z InsghtLabu rozchodili unikátní projekt měření efektivity digitálních kampaní. Moc si ceníme nadšení pro věc, vůli věci rychle dotáhnout a hrozně fajn spolupráci.

Zuzana Bergrová, Chief Executive Officer, Go.Direct s.r.o.

Spolupráce s InsightLab funguje velmi dobře a bezproblémově. Doporučuji.

Jan Dýral, Project Manager, Czech News Center, a.s.

Spolupráce s InsightLab se zatím opírá o jeden projekt … Mohu konstatovat, vstřícný a otevřený postoj agentury ke spolupráci. Obtížnost výběru respondentů byla natolik vysoká, že výběrová kritéria nebyla ve všech případech dodržena. Agentura si přesto s výběrem poradila o poznání lépe než společnosti, s nimiž jsme realizovali podobné výběry v posledním období.

Václav Hradecký, vedoucí oddělení výzkumu a vzdělávání, Český rozhlas

Spolupráci s InsightLab hodnotím velmi pozitivně, po celou dobu jsem jako klient dostával vysoce profesionální přístup společně se vstřícností, a i přes nedostatek času byl dodržen potřebný harmonogram realizace a dodání kvalitně zpracovaného výstupu.

Pavel Novák, Senior Account Director, AMI Communications

S InsightLabem jsme realizovali opakovaně pretesty a posttesty reklamních kampaní a také studie sloužící jako podklady pro nabídková řízení. S přístupem InsightLabu jsme byli my i naši klienti vždy naprosto spokojeni.

Jiří Udatný, Research & Data Director CZ/SK at Mindshare

Profesionálně provedený průzkum úzce specializované části trhu nám umožnil podívat se na danou problematiku očima našich stálých i potenciálních klientů. Plánování rozvoje služeb a investic bez křišťálové koule je najednou o dost lehčí.

Zdeněk Indra, technický ředitel, Geoton Praha s.r.o.

Děkujeme společnosti InsightLab za jejich vždy 100% profesionální služby a preciznost zpracování zakázek. Byť jsou naše zadání občas zkouškou možného, vždycky jsme díky InsightLabu dosáhli perfektních výsledků.

Dita Loudilová, Czech News Center a.s.

Spolupráce s kolegy z InsightLabu si velmi vážíme. Díky ní se nám totiž spolu daří sbírat unikátní data z oblasti postojů české veřejnosti k dárcovství a souvisejícím tématům. Jedná se o údaje, které v České republice dlouhodobě chybí, a i na jejich základě můžeme dobře mapovat potřeby neziskových organizací a společně tak pracovat na rozvoji českého občanského sektoru.

Klára Šplíchalová, ředitelka, Fórum dárců

Spolupráce s InsightLab proběhla na výbornou. Těšila nás především vstřícnost, se kterou nám vyhověli i v našich nadstandardních požadavcích. Bylo vidět, že klientova spokojenost je na prvním místě.

Libor Pokorný, Senior Holding s.r.o.

Další názory

Novinky e-mailem

Buďte informováni o všech novinkách InsightLab


InsightLab © 2017 - Všechna práva vyhrazena. | Mapa stránek


CZ en