Se zákazníky pro zákazníky

InsightLab » Novinky » Se zákazníky pro zákazníky

Existuje záruka, že se v hlavě kreativce z reklamní agentury zrodí lepší nápad než v jakékoli jiné hlavě? Odpověď je jasná a každý zástupce firmy, která do své komunikace zapojila formát spolutvorby, vám může odpověď podpořit i řadou zajímavých příkladů.

Spolutvorba

Spolutvorba je nový model, který získává důležitou roli u více a více mezinárodních firem. Díky ní firmy začínají spolupracovat se svými zákazníky na jiné úrovni. Využívají jejich zkušenosti, nápady a komentáře, aby spolu s výrobci vytvořili nové koncepty a nové strategie.

Nejde tedy už „jen“ o komunikaci se zákazníky nebo o získávání informací o zkušenostech uživatelů. Při spolutvorbě se zákazníci dostávají ještě blíž firmě. Stávají se rovnocennými partnery a mají přímo možnost ovlivnit podobu služeb a produktů. Proces spolutvorby je založen na myšlence, že přítomnost zákazníka je důležitá přímo v momentu přípravy a plánování. Nečeká se tedy na jeho testování nebo komentáře, ale přizve se už do první fáze příprav. Zákazníci se tak mohou octnout po boku designérů, copywriterů a dalších odborníků. Jejich hlavní kompetencí je zákaznická zkušenost.

Geniální nápad může přijít z jakékoli hlavy

Ač si to někteří lidé myslí, neexistuje žádný patent na kreativní mozek, který by chrlil nejlepší možné nápady. Zástupci reklamních agentur, ideamakeři, „kreativci“, copywriteři… ti všichni jsou čas od času schopní dodat zajímavý nápad. Neznamená to, ale že mají na při vymýšlení a plánování monopol na kreativitu. Firmy využívající metody spolutvorby mohou potvrdit, že zajímavá inspirace nebo inovace může přijít od kohokoli. Může to být náhodný kolemjdoucí nebo věrný zákazník, který zná výborně produkt a ač má jakékoli nesouvisející, může hrát při spolutvorbě zásadní roli.

Nejde ale jen o to, předat aktivitu do rukou zákazníka. Při spolutvorbě je důležité zapojení všech článků řetězu. To, co je na spolutvorbě nejcennější, vzniká právě díky komunikaci mezi firmou, jejími zákazníky, případně dalšími externisty zodpovědnými za marketing. Někteří odborníci označují spolutvorbu jako kontinuální brainstorming.

Zcela klíčovým při spolutvorbě je potom dobře zvolený formát pro komunikaci. Musí jít o prostor, kde živé, interaktivní a moderované diskuze dokáže podnítit kreativitu a invenci. Výborným místem, takovou kreativní laboratoří, jsou zákaznické komunity. O tom, co konkrétně zákaznické komunity nabízejí a jaké jsou jejich hlavní přednost, se můžete dočíst našem webu zde.

Ideálním online prostředím pro spolutvorbu je naše aplikace „Řekni nám to“, kterou jsme vyvinuli s ohledem na kreativní zapojení zákazníků.

Foto: 2nix / FreeDigitalPhotos.net


Co říkají naši klienti

Jsme velice vděční, že InsightLab nám nabídla podporu při nastavení evaluačních procesů a zpracování sbíraných odpovědí naších cílových populací. Sledovat dopad naších rozvojových programů ve Středoafrické republice je klíčové, abychom poskytli správně potřebnou, užitečnou a široce přijatelnou pomoc. Navíc, můžeme vždy počítat s příjemným a vysoce profesionálním přístupem celého týmu InsightLabu k řešení naších potřeb, ať v češtině nebo ve francouzštině.

Fabrice Martin, ředitel, SIRIRI o.p.s.

Díky ohromné chuti posouvat hranice a nápadům jak se vypořádat s technologickými výzvami jsme s lidmi z InsghtLabu rozchodili unikátní projekt měření efektivity digitálních kampaní. Moc si ceníme nadšení pro věc, vůli věci rychle dotáhnout a hrozně fajn spolupráci.

Zuzana Bergrová, Chief Executive Officer, Go.Direct s.r.o.

Spolupráce s InsightLab funguje velmi dobře a bezproblémově. Doporučuji.

Jan Dýral, Project Manager, Czech News Center, a.s.

Spolupráce s InsightLab se zatím opírá o jeden projekt … Mohu konstatovat, vstřícný a otevřený postoj agentury ke spolupráci. Obtížnost výběru respondentů byla natolik vysoká, že výběrová kritéria nebyla ve všech případech dodržena. Agentura si přesto s výběrem poradila o poznání lépe než společnosti, s nimiž jsme realizovali podobné výběry v posledním období.

Václav Hradecký, vedoucí oddělení výzkumu a vzdělávání, Český rozhlas

Spolupráci s InsightLab hodnotím velmi pozitivně, po celou dobu jsem jako klient dostával vysoce profesionální přístup společně se vstřícností, a i přes nedostatek času byl dodržen potřebný harmonogram realizace a dodání kvalitně zpracovaného výstupu.

Pavel Novák, Senior Account Director, AMI Communications

S InsightLabem jsme realizovali opakovaně pretesty a posttesty reklamních kampaní a také studie sloužící jako podklady pro nabídková řízení. S přístupem InsightLabu jsme byli my i naši klienti vždy naprosto spokojeni.

Jiří Udatný, Research & Data Director CZ/SK at Mindshare

Profesionálně provedený průzkum úzce specializované části trhu nám umožnil podívat se na danou problematiku očima našich stálých i potenciálních klientů. Plánování rozvoje služeb a investic bez křišťálové koule je najednou o dost lehčí.

Zdeněk Indra, technický ředitel, Geoton Praha s.r.o.

Děkujeme společnosti InsightLab za jejich vždy 100% profesionální služby a preciznost zpracování zakázek. Byť jsou naše zadání občas zkouškou možného, vždycky jsme díky InsightLabu dosáhli perfektních výsledků.

Dita Loudilová, Czech News Center a.s.

Spolupráce s kolegy z InsightLabu si velmi vážíme. Díky ní se nám totiž spolu daří sbírat unikátní data z oblasti postojů české veřejnosti k dárcovství a souvisejícím tématům. Jedná se o údaje, které v České republice dlouhodobě chybí, a i na jejich základě můžeme dobře mapovat potřeby neziskových organizací a společně tak pracovat na rozvoji českého občanského sektoru.

Klára Šplíchalová, ředitelka, Fórum dárců

Spolupráce s InsightLab proběhla na výbornou. Těšila nás především vstřícnost, se kterou nám vyhověli i v našich nadstandardních požadavcích. Bylo vidět, že klientova spokojenost je na prvním místě.

Libor Pokorný, Senior Holding s.r.o.

Další názory

Novinky e-mailem

Buďte informováni o všech novinkách InsightLab


InsightLab © 2017 - Všechna práva vyhrazena. | Mapa stránek


CZ en