Dokáže Vaše firma opravdu naslouchat zákazníkům?

InsightLab » Novinky » Dokáže Vaše firma opravdu naslouchat zákazníkům?

Slova mají obrovskou sílu. Mohou vyjadřovat emoce i konflikt, ale mohou také odstartovat válku nebo vynést rozsudek. Jen člověk může komunikovat slovy, a proto může využít komunikaci k lepšímu porozumění.

Velkou sílu mají i slova zákazníků. Pomáhají pochopit jejich proces rozhodování a vybírání a mohou také přispět k nalezení inovací a nových cest. Věnují ale firmy slovům zákazníků dostatečnou pozornost?

I když vytvoření efektivní platformy pro komunikaci se zákazníky jakou je zákaznická výzkumná komunita vyžaduje určité náklady, firmy, které komunity využívají, potvrzují, že se jim tato investice zcela jistě vyplatila. Tak tomu ja například u mobilního operátora Vodafone v sousedním Německu. V době omezování marketingových rozpočtů se firma rozhodla založit výzkumnou komunitu, aby lépe pochopila chování zákazníků. Jednou z klíčových otázek pro tisíce členů komunity bylo, jakým způsobem si v době nižších příjmů utahují opasky a jak se omezování jejich výdajů projevuje na používání jejich telefonu.

Výsledky diskuzí překvapily nejen zadavatele, ale přitáhly pozornost i celostátních médií. Z výzkumu vyplynulo, že lidé jsou ochotni přehodnotit své výdaje na volný čas i jídlo, jen aby nemuseli omezit používání svého telefonu. Téměř 70 % členů komunity potvrdilo, že omezilo jiné výdaje, aby mohli používat svůj mobilní telefon, jak byli zvyklí dříve. Skoro 90 % z nich například vyráží méně často na večeři do restaurace, aby ušetřili. A co víc, náklady, které Vodafone.de vložil do nastartování aktivní zákaznické komunity se vrátily do 5 měsíců od rozhodnutí!

Závěry z komunity daly impuls k přehodnocení marketingové komunikace firmy. Zpráva o loajálních zákaznících, pro které je jejich mobilní telefon prioritou, přepracovala plán výdajů na reklamní kampaně. V době finanční krize je samozřejmě efektivita investic firmy ještě důležitější než v době hospodářského růstu. Stačilo pouze ve správný moment umět zákazníkům naslouchat. Operátor navíc v současnosti rozjíždí další …. ale to bychom už v článku prozradili moc. Rádi Vám všechny benefity představíme osobně. Kontaktujte nás nezávazně ještě dnes.

Zákaznické komunity mají výborné ROI! Návratnost v řádu jednotek měsíců. Benefity okamžitě.

Foto: stockimages / FreeDigitalPhotos.net


Co říkají naši klienti

Jsme velice vděční, že InsightLab nám nabídla podporu při nastavení evaluačních procesů a zpracování sbíraných odpovědí naších cílových populací. Sledovat dopad naších rozvojových programů ve Středoafrické republice je klíčové, abychom poskytli správně potřebnou, užitečnou a široce přijatelnou pomoc. Navíc, můžeme vždy počítat s příjemným a vysoce profesionálním přístupem celého týmu InsightLabu k řešení naších potřeb, ať v češtině nebo ve francouzštině.

Fabrice Martin, ředitel, SIRIRI o.p.s.

Díky ohromné chuti posouvat hranice a nápadům jak se vypořádat s technologickými výzvami jsme s lidmi z InsghtLabu rozchodili unikátní projekt měření efektivity digitálních kampaní. Moc si ceníme nadšení pro věc, vůli věci rychle dotáhnout a hrozně fajn spolupráci.

Zuzana Bergrová, Chief Executive Officer, Go.Direct s.r.o.

Spolupráce s InsightLab funguje velmi dobře a bezproblémově. Doporučuji.

Jan Dýral, Project Manager, Czech News Center, a.s.

Spolupráce s InsightLab se zatím opírá o jeden projekt … Mohu konstatovat, vstřícný a otevřený postoj agentury ke spolupráci. Obtížnost výběru respondentů byla natolik vysoká, že výběrová kritéria nebyla ve všech případech dodržena. Agentura si přesto s výběrem poradila o poznání lépe než společnosti, s nimiž jsme realizovali podobné výběry v posledním období.

Václav Hradecký, vedoucí oddělení výzkumu a vzdělávání, Český rozhlas

Spolupráci s InsightLab hodnotím velmi pozitivně, po celou dobu jsem jako klient dostával vysoce profesionální přístup společně se vstřícností, a i přes nedostatek času byl dodržen potřebný harmonogram realizace a dodání kvalitně zpracovaného výstupu.

Pavel Novák, Senior Account Director, AMI Communications

S InsightLabem jsme realizovali opakovaně pretesty a posttesty reklamních kampaní a také studie sloužící jako podklady pro nabídková řízení. S přístupem InsightLabu jsme byli my i naši klienti vždy naprosto spokojeni.

Jiří Udatný, Research & Data Director CZ/SK at Mindshare

Profesionálně provedený průzkum úzce specializované části trhu nám umožnil podívat se na danou problematiku očima našich stálých i potenciálních klientů. Plánování rozvoje služeb a investic bez křišťálové koule je najednou o dost lehčí.

Zdeněk Indra, technický ředitel, Geoton Praha s.r.o.

Děkujeme společnosti InsightLab za jejich vždy 100% profesionální služby a preciznost zpracování zakázek. Byť jsou naše zadání občas zkouškou možného, vždycky jsme díky InsightLabu dosáhli perfektních výsledků.

Dita Loudilová, Czech News Center a.s.

Spolupráce s kolegy z InsightLabu si velmi vážíme. Díky ní se nám totiž spolu daří sbírat unikátní data z oblasti postojů české veřejnosti k dárcovství a souvisejícím tématům. Jedná se o údaje, které v České republice dlouhodobě chybí, a i na jejich základě můžeme dobře mapovat potřeby neziskových organizací a společně tak pracovat na rozvoji českého občanského sektoru.

Klára Šplíchalová, ředitelka, Fórum dárců

Spolupráce s InsightLab proběhla na výbornou. Těšila nás především vstřícnost, se kterou nám vyhověli i v našich nadstandardních požadavcích. Bylo vidět, že klientova spokojenost je na prvním místě.

Libor Pokorný, Senior Holding s.r.o.

Další názory

Novinky e-mailem

Buďte informováni o všech novinkách InsightLab


InsightLab © 2017 - Všechna práva vyhrazena. | Mapa stránek


CZ en