Komu se dá ještě věřit?

InsightLab » Novinky » Komu se dá ještě věřit?

Vybíráte hotel na dovolenou, restauraci pro pracovní schůzku nebo nové kolo? Podle jakých hodnocení se rozhodujete? Jsou důležitější texty v odborných časopisech a recenze nebo výpovědi dalších zákazníků? Má větší vypovídací hodnotu hodnocení jednoho specializovaného kritika nebo hlas tisíců uživatelů?

S rostoucí interaktivitou názory uživatelů sílí. Na webových stránkách firem běžně najdeme hodnocení neznámých zákazníků místo recenzí z odborných časopisů. Jsou takové názory relevantní? Nepřicházíme o objektivní hodnocení vzdělaného kritika?

V posledním desetiletí se rozvíjí řada platforem, které jsou založeny na hodnocení „z lidu“. Recenze odborného časopisu je nahrazená davem uživatelů, kteří se chtějí vyjádřit. To ale nemusí být vývoj negativním směrem. I zkušený zákazník může být kompetentním recenzentem. Způsob komunikace se změnil, a proto se kritikem může stát každý. Spotřebitel už není jen odkázaný na reklamu, zveřejněnou recenzi nebo doporučení známého. Snadno je možné zjistit, kdo má například podobné požadavky jako já a podle toho sledovat doporučení.

Podle všeho se ale tento posun neodehrál ve všech oborech. Server imoderate.com se rozhodl takovou hypotézu ověřit. Podle jednoduché ankety – jak jinak než zákazníků – nabízí přehled, ve kterých oborech vítězí hodnocení zákazník a kde má ještě stále převahu odborník.

Podle výsledků jsou recenze odborníků vyhledávány v oboru technologií a domácích spotřebičů. Hodnocení zákazníků je naopak oceňováno v oblasti pohostinství a v maloobchodu. Nerozhodně zůstal výsledek v hodnocení automobilů.

A co Vy, na koho spíše dáte? Vítězí kritik nebo zákazník? Zkuste si zahlasovat v následující anketě 🙂

Zákazníci se změnili. Jsou vybíraví a rádi doporučují ostatním zboží a služby, se kterými byli spokojeni nebo nespokojeni. Pomůžeme Vám odhalit pravé ambasadory Vaší značky a poradíme jak s nimi pracovat.


Co říkají naši klienti

Spolupráce s InsightLab funguje velmi dobře a bezproblémově. Doporučuji.

Jan D., Project Manager, Czech News Center, a.s.

Spolupráce s InsightLab se zatím opírá o jeden projekt … Mohu konstatovat, vstřícný a otevřený postoj agentury ke spolupráci. Obtížnost výběru respondentů byla natolik vysoká, že výběrová kritéria nebyla ve všech případech dodržena. Agentura si přesto s výběrem poradila o poznání lépe než společnosti, s nimiž jsme realizovali podobné výběry v posledním období.

Václav H., vedoucí oddělení výzkumu a vzdělávání, Český rozhlas

Spolupráci s InsightLab hodnotím velmi pozitivně, po celou dobu jsem jako klient dostával vysoce profesionální přístup společně se vstřícností, a i přes nedostatek času byl dodržen potřebný harmonogram realizace a dodání kvalitně zpracovaného výstupu.

Pavel N., Senior Account Director, AMI Communications

S InsightLabem jsme realizovali opakovaně pretesty a posttesty reklamních kampaní a také studie sloužící jako podklady pro nabídková řízení. S přístupem InsightLabu jsme byli my i naši klienti vždy naprosto spokojeni.

Jiří U., Research & Data Director CZ/SK at Mindshare

Profesionálně provedený průzkum úzce specializované části trhu nám umožnil podívat se na danou problematiku očima našich stálých i potenciálních klientů. Plánování rozvoje služeb a investic bez křišťálové koule je najednou o dost lehčí.

Zdeněk I., Geoton Praha s.r.o.

Děkujeme společnosti InsightLab za jejich vždy 100% profesionální služby a preciznost zpracování zakázek. Byť jsou naše zadání občas zkouškou možného, vždycky jsme díky InsightLabu dosáhli perfektních výsledků.

Dita L., Czech News Center a.s.

Spolupráce s kolegy z InsightLabu si velmi vážíme. Díky ní se nám totiž spolu daří sbírat unikátní data z oblasti postojů české veřejnosti k dárcovství a souvisejícím tématům. Jedná se o údaje, které v České republice dlouhodobě chybí, a i na jejich základě můžeme dobře mapovat potřeby neziskových organizací a společně tak pracovat na rozvoji českého občanského sektoru.

Klára Š., Fórum dárců

Spolupráce s InsightLab proběhla na výbornou. Těšila nás především vstřícnost, se kterou nám vyhověli i v našich nadstandardních požadavcích. Bylo vidět, že klientova spokojenost je na prvním místě.

Libor P., Senior Holding s.r.o.

Další názory

Novinky e-mailem

Buďte informováni o všech novinkách InsightLab


InsightLab © 2017 - Všechna práva vyhrazena. | Mapa stránek


CZ en