Jak nenechat členy usnout? (6.díl)

InsightLab » Novinky » Jak nenechat členy usnout? (6.díl)

Online výzkumné komunity jsou stále populárnější metodou, jak efektivně komunikovat se zákazníky. Komunita může mít krásný design, řadu integrovaným funkcionalit, stovky členů… ale nic z toho nezaručí, že přinese užitek a že neupadne brzy do spánkového režimu. Nejzásadnější záležitostí je, aby komunitu tvořili lidi, kteří jsou spontánní, motivovaní a aktivní. Bez nich není komunita opravdovou komunitou.

A jak na to? Tady je několik tipů, které mohou pomoci k tomu, aby komunita přinesla to, co nabízí.

Lenochody v komunitě nepotřebujete

  • Připravte si dlouhodobý plán dění v komunitě – v základních obrysech by měl být aspoň na rok dopředu. Musí zahrnovat hlavní tematické okruhy, kterým se budete věnovat a hlavní způsoby interakce (diskuze, články, quick poll apod.). Zkuste v plánu témat střídat témata atraktivní pro členy a atraktivní pro vaši firmu. Ne vždy se zájmy protínají. Diskuzi by měl vždy předcházet úvod, například na blogu komunity, který téma vysvětlí a přiblíží.
  • Poznejte své členy – nebojte se otevřeně zjistit jejich motivaci a podle toho k vedení komunity přistupujte. Je hlavním motorem finanční odměna nebo lidi rozhýbe představa, že mohou ovlivnit další vizi firmy? Nezapomeňte zjistit, co lidi motivuje.
  • Nesoustřeďte se jen na čísla. Na prvním místě není vždy jen celková odezva členů nebo počet příspěvků v diskuzi. Kvalita často stojí nad kvantitou. Nebojte se volit úzká a specializovaná témata. Týkají se sice jen menší skupiny členů. Ti o nich zas ale mohou vědět vše od A do Z. A také diskutující preferují konkrétní otázky a témata, která se jich týká, než obecný nicneříkající balast.
  • Kouzelné slovo gamifikace – klíčový pojem v online marketingu posledních let. Do aktivit v komunitě musíte vnést zábavní herní prvek. Pro členy pak nebude účast jen povinností, ale i zábavou. Gamifikace zahrnuje mnoho technik a způsobů, které se dají začlenit. Sledujte trendy a nebojte se trochu si pohrát.
  • Respektujte anonymitu a soukromí – pečlivě hledejte kompromis mezi zajištěním soukromí, bezpečím osobních údajů a možností pracovat s důležitými údaji pro analýzu členské základny. Lidé jsou citliví na sdílení svých údajů, raději se sdílí pod přezdívkami, náznakem anonymity.

Komunita vám může přinést mnoho. Může být vaší kontinuální zpětnou vazbou a cenným zdrojem informací. To ale vyžaduje angažované, aktivní a motivované členy. Manažer komunity musí mít neustále v hledáčku snahu komunitu zlepšovat, zdokonalovat. Zkoušet nové metody, vylepšovat design, aby se účastníci nenudili a byla pro ně komunita stále něčím zábavným a přínosným.

Garantujeme správu komunity zkušenými manažery s letitou praxí. Naše technologie umožňují prvky gamifikace. Spolu se zákazníky dodáme vašemu podnikání nový impuls.

Foto: Vichaya Kiatying-Angsulee / FreeDigitalPhotos.net


Co říkají naši klienti

Jsme velice vděční, že InsightLab nám nabídla podporu při nastavení evaluačních procesů a zpracování sbíraných odpovědí naších cílových populací. Sledovat dopad naších rozvojových programů ve Středoafrické republice je klíčové, abychom poskytli správně potřebnou, užitečnou a široce přijatelnou pomoc. Navíc, můžeme vždy počítat s příjemným a vysoce profesionálním přístupem celého týmu InsightLabu k řešení naších potřeb, ať v češtině nebo ve francouzštině.

Fabrice Martin, ředitel, SIRIRI o.p.s.

Díky ohromné chuti posouvat hranice a nápadům jak se vypořádat s technologickými výzvami jsme s lidmi z InsghtLabu rozchodili unikátní projekt měření efektivity digitálních kampaní. Moc si ceníme nadšení pro věc, vůli věci rychle dotáhnout a hrozně fajn spolupráci.

Zuzana Bergrová, Chief Executive Officer, Go.Direct s.r.o.

Spolupráce s InsightLab funguje velmi dobře a bezproblémově. Doporučuji.

Jan Dýral, Project Manager, Czech News Center, a.s.

Spolupráce s InsightLab se zatím opírá o jeden projekt … Mohu konstatovat, vstřícný a otevřený postoj agentury ke spolupráci. Obtížnost výběru respondentů byla natolik vysoká, že výběrová kritéria nebyla ve všech případech dodržena. Agentura si přesto s výběrem poradila o poznání lépe než společnosti, s nimiž jsme realizovali podobné výběry v posledním období.

Václav Hradecký, vedoucí oddělení výzkumu a vzdělávání, Český rozhlas

Spolupráci s InsightLab hodnotím velmi pozitivně, po celou dobu jsem jako klient dostával vysoce profesionální přístup společně se vstřícností, a i přes nedostatek času byl dodržen potřebný harmonogram realizace a dodání kvalitně zpracovaného výstupu.

Pavel Novák, Senior Account Director, AMI Communications

S InsightLabem jsme realizovali opakovaně pretesty a posttesty reklamních kampaní a také studie sloužící jako podklady pro nabídková řízení. S přístupem InsightLabu jsme byli my i naši klienti vždy naprosto spokojeni.

Jiří Udatný, Research & Data Director CZ/SK at Mindshare

Profesionálně provedený průzkum úzce specializované části trhu nám umožnil podívat se na danou problematiku očima našich stálých i potenciálních klientů. Plánování rozvoje služeb a investic bez křišťálové koule je najednou o dost lehčí.

Zdeněk Indra, technický ředitel, Geoton Praha s.r.o.

Děkujeme společnosti InsightLab za jejich vždy 100% profesionální služby a preciznost zpracování zakázek. Byť jsou naše zadání občas zkouškou možného, vždycky jsme díky InsightLabu dosáhli perfektních výsledků.

Dita Loudilová, Czech News Center a.s.

Spolupráce s kolegy z InsightLabu si velmi vážíme. Díky ní se nám totiž spolu daří sbírat unikátní data z oblasti postojů české veřejnosti k dárcovství a souvisejícím tématům. Jedná se o údaje, které v České republice dlouhodobě chybí, a i na jejich základě můžeme dobře mapovat potřeby neziskových organizací a společně tak pracovat na rozvoji českého občanského sektoru.

Klára Šplíchalová, ředitelka, Fórum dárců

Spolupráce s InsightLab proběhla na výbornou. Těšila nás především vstřícnost, se kterou nám vyhověli i v našich nadstandardních požadavcích. Bylo vidět, že klientova spokojenost je na prvním místě.

Libor Pokorný, Senior Holding s.r.o.

Další názory

Novinky e-mailem

Buďte informováni o všech novinkách InsightLab


InsightLab © 2017 - Všechna práva vyhrazena. | Mapa stránek


CZ en