Podpora dobročinných aktivit v ČR a SR

InsightLab » Novinky » Podpora dobročinných aktivit v ČR a SR

V Česku mají obecně prospěšné společnosti hledání podporovatelů snazší než na Slovensku. Češi jsou v porovnání se Slováky připravenější podpořit dobročinné aktivity finančně nebo vlastní dobrovolnickou činností.

Pravidelný příspěvek nějaké veřejné prospěšné aktivitě posílá 10 % Čechů a 7 % Slováků. Jako příležitostný přispěvatel se označuje 26 % Čechů a 19 % Slováků. Češi jsou obecně ve finanční podpoře aktivnější.

Mezi podporovateli dobročinných projektů převažují v obou národech ženy.

Pro Čechy je hlavní motivací k přispění mimořádně nešťastná událost. Ta rozhoduje u 52 % lidí. Dalším silným impulsem k podpoře konkrétního projektu je osobní doporučení a záruka někoho blízkého (36 % lidí) a 34 % přispěvatelů sáhne do peněženky zcela impulsivně a jednorázově se rozhodne nějakou obecně prospěšnou aktivitu podpořit.
I na Slovensku k příspěvku vyburcuje nejvíce lidí mimořádně nešťastná událost (39 % lidí). 28 % přispívá impulsivně na základě okamžitého rozhodnutí. Poměrně silnou odezvu mají na Slovensku projekty podpořené v médiích. Ty podporuje 23 % přispěvatelů.

V Česku i na Slovensku je oblíbenou formou, jak finančně přispět jednorázová dárcovská DMS. V Česku ji preferuje 70 % lidí, na Slovensku 66 %. Češi rádi přispívají i prostřednictvím bankovního převodu (70 %), nákupu drobných výrobků (63 %) nebo v hotovosti přímo v kanceláři organizace (49 %). Slováci vedle DMS (66 %) preferují benefiční prodej drobných výrobků (59 %) a s jistým odstupem i bankovní převod (46 %).

srovnani

Představy o velikosti finančního příspěvku jsou v obou národech podobné. Za „malý příspěvek“ se považuje částka do 100 Kč, případně do 5 €. „Velký příspěvek“ potom začíná od částky 500 Kč, případně 20 €.

Shoda vládne i v tom, že podporovatele zajímá, co se s jejich příspěvkem děje dále. 77 % Čechů a 76 % Slováků se zajímá o informace, jakým způsobem byl využit jejich dar.

V ochotě darovat peníze i vlastní čas vedou Češi

Finance nejsou vše. Mnohé veřejně prospěšné projekty je možné podpořit i vlastní aktivitou a věnovat jim svůj volný čas. Takovou podporu formou dobrovolnické činnosti si dovede představit 59 % Čechů, ale jen 45 % Slováků. Téměř 75 % ochotných českých dobrovolníků by věnovalo 3 – 10 hodin měsíčně. 17 % si dovede představit ještě více času. Na Slovensku jsou dobrovolníci zdrženlivější. Pro 69 % je představitelné strávit jako dobrovolník měsíčně 3 -10 hodin. Více času by obětovalo 11 % lidí.

Srovnání podpory dobročinných aktivit v ČR a SR

 

Zdroje

Výzkum – veřejně prospěšné aktivity v ČR
Výskum – verejno prospešné aktivity v SR


Co říkají naši klienti

Jsme velice vděční, že InsightLab nám nabídla podporu při nastavení evaluačních procesů a zpracování sbíraných odpovědí naších cílových populací. Sledovat dopad naších rozvojových programů ve Středoafrické republice je klíčové, abychom poskytli správně potřebnou, užitečnou a široce přijatelnou pomoc. Navíc, můžeme vždy počítat s příjemným a vysoce profesionálním přístupem celého týmu InsightLabu k řešení naších potřeb, ať v češtině nebo ve francouzštině.

Fabrice Martin, ředitel, SIRIRI o.p.s.

Díky ohromné chuti posouvat hranice a nápadům jak se vypořádat s technologickými výzvami jsme s lidmi z InsghtLabu rozchodili unikátní projekt měření efektivity digitálních kampaní. Moc si ceníme nadšení pro věc, vůli věci rychle dotáhnout a hrozně fajn spolupráci.

Zuzana Bergrová, Chief Executive Officer, Go.Direct s.r.o.

Spolupráce s InsightLab funguje velmi dobře a bezproblémově. Doporučuji.

Jan Dýral, Project Manager, Czech News Center, a.s.

Spolupráce s InsightLab se zatím opírá o jeden projekt … Mohu konstatovat, vstřícný a otevřený postoj agentury ke spolupráci. Obtížnost výběru respondentů byla natolik vysoká, že výběrová kritéria nebyla ve všech případech dodržena. Agentura si přesto s výběrem poradila o poznání lépe než společnosti, s nimiž jsme realizovali podobné výběry v posledním období.

Václav Hradecký, vedoucí oddělení výzkumu a vzdělávání, Český rozhlas

Spolupráci s InsightLab hodnotím velmi pozitivně, po celou dobu jsem jako klient dostával vysoce profesionální přístup společně se vstřícností, a i přes nedostatek času byl dodržen potřebný harmonogram realizace a dodání kvalitně zpracovaného výstupu.

Pavel Novák, Senior Account Director, AMI Communications

S InsightLabem jsme realizovali opakovaně pretesty a posttesty reklamních kampaní a také studie sloužící jako podklady pro nabídková řízení. S přístupem InsightLabu jsme byli my i naši klienti vždy naprosto spokojeni.

Jiří Udatný, Research & Data Director CZ/SK at Mindshare

Profesionálně provedený průzkum úzce specializované části trhu nám umožnil podívat se na danou problematiku očima našich stálých i potenciálních klientů. Plánování rozvoje služeb a investic bez křišťálové koule je najednou o dost lehčí.

Zdeněk Indra, technický ředitel, Geoton Praha s.r.o.

Děkujeme společnosti InsightLab za jejich vždy 100% profesionální služby a preciznost zpracování zakázek. Byť jsou naše zadání občas zkouškou možného, vždycky jsme díky InsightLabu dosáhli perfektních výsledků.

Dita Loudilová, Czech News Center a.s.

Spolupráce s kolegy z InsightLabu si velmi vážíme. Díky ní se nám totiž spolu daří sbírat unikátní data z oblasti postojů české veřejnosti k dárcovství a souvisejícím tématům. Jedná se o údaje, které v České republice dlouhodobě chybí, a i na jejich základě můžeme dobře mapovat potřeby neziskových organizací a společně tak pracovat na rozvoji českého občanského sektoru.

Klára Šplíchalová, ředitelka, Fórum dárců

Spolupráce s InsightLab proběhla na výbornou. Těšila nás především vstřícnost, se kterou nám vyhověli i v našich nadstandardních požadavcích. Bylo vidět, že klientova spokojenost je na prvním místě.

Libor Pokorný, Senior Holding s.r.o.

Další názory

Novinky e-mailem

Buďte informováni o všech novinkách InsightLab


InsightLab © 2017 - Všechna práva vyhrazena. | Mapa stránek


CZ en